بازار صدای مشاهیر با هوش مصنوعی ElevenLabs: فرصتی جدید برای تبلیغات
شرکت هوش مصنوعی ElevenLabs با راهاندازی یک بازار آنلاین، به شرکتها این امکان را میدهد تا از صداهای شبیهسازیشده مشاهیر در محتوا و تبلیغات خود استفاده کنند. این بازار تحت عنوان Iconic Voice Marketplace، به دنبال رفع نگرانیهای اخلاقی پیرامون استفاده از صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی ElevenLabs است. این پلتفرم ادعا میکند با رویکردی مبتنی بر رضایت و احترام به هنرمندان، پاسخی به نیازهای صنعت ارائه میدهد.
چگونه بازار صدای مشاهیر ElevenLabs کار میکند؟
این پلتفرم شرکتها را با صاحبان حقوق قانونی صداهای خاص مرتبط میکند. هوش مصنوعی ElevenLabs به عنوان واسطهای عمل کرده و قراردادهای مجوز را رسمی میکند و صداها را سنتز میکند. به گفته ElevenLabs، این بازار فقط برای فهرست منتخب و تاییدشدهای از استعدادهای برجسته و صاحبان IP باز است تا اطمینان حاصل شود که صداهای چهرههای سرشناس فقط با اجازه، شفافیت و جبران عادلانه تولید میشوند.
صداها چگونه تولید میشوند؟
برخی از صداهای تولیدشده با هوش مصنوعی ElevenLabs با استفاده از فناوری شبیهسازی به دست آمدهاند، در حالی که برخی دیگر با مراجعه به صداهای تاریخی یا آرشیوی به صورت مصنوعی بازسازی شدهاند. در این لیست، چهرههای تاریخی مانند مارک تواین، توماس ادیسون و آلن تورینگ نیز حضور دارند. مایکل کین یکی از معدود افراد مشهور زنده است که صدای خود را به ElevenLabs داده است و گفته است که این شرکت “به همه ابزاری برای شنیده شدن میدهد.”
مزایای استفاده از بازار صدای مشاهیر ElevenLabs
مایکل کین در بیانیه ElevenLabs گفت: “این موضوع جایگزینی صداها نیست؛ بلکه تقویت آنها و باز کردن درها برای داستانسرایان جدید در همه جا است. من تمام عمرم را صرف گفتن داستان کردهام. هوش مصنوعی ElevenLabs به نسل بعدی کمک خواهد کرد تا داستانهای خود را بگویند.” این پلتفرم فرصتهای جدیدی را برای تولید محتوای جذاب و تاثیرگذار با استفاده از صداهای آشنا و محبوب فراهم میکند.
در حال حاضر 28 صدا در این بازار در دسترس است.
